توسعه کسب‌وکار و ایجاد اعتماد از طریق بازاریابی محتوا
نوشته شده توسط : elena golchin

شرکت‌ها و کسب‌وکارهای نوپا (بخصوص استارتاپ‌ها)، به دنبال کشف راهکارهای جدید برای ارائه‌ی خدمات و محصولات خود هستند که یکی از مهم‌ترین راه‌ها برای رشد و دستیابی سریع‌تر به اهداف در کسب‌وکارهای آنلاین و جدید، طراحی و اجرای استراتژی بازاریابی محتوا است. رابرت لوئیس استیونسون در یکی از آثار خود این جمله را ذکر می‌کند که: «هرکس با فروختن چیزی زندگی می‌کند». به عبارتی دیگر بازاریابی محتوا، اساساً شیوه‌ای برای فروش است. هرکس در هر شغلی، باید دنبال فرصتی برای تولید محتوا باشد. درنتیجه، بازاریابی محتوا نقش مهمی در افزایش آگاهی و دانش در ذهن مشتری دارد. اگر قصد دارید رابطه‌ی خوب و مؤثری میان کسب‌وکار و بازار هدف خود ایجاد کنید، در مقاله‌ی زیر قصد داریم در این زمینه شما را راهنمایی کنیم:

۱.ایجاد محتوای حقیقی

اولین قدم برای ایجاد اعتماد در ذهن مخاطبان، ارائه‌ی محتوای مناسب است که دقیق‌ترین پاسخ را به سؤال آن‌ها بدهد. هرچقدر ذهن مخاطب با محتوای ایجادشده بیشتر درگیر شود، اعتماد آن‌ها بیشتر جلب می‌شود. حال این سؤال پیش می‌آید که چگونه محتوای مناسب برای مخاطبان ایجاد کنیم؟

  • ابتدا مخاطبان خود را تجزیه‌وتحلیل نمایید. مخاطبانتان را به دو دسته تقسیم‌ کنید. دسته‌ی اول: مخاطبانی که ممکن است از محصول یا خدمات ارائه‌شده توسط شما استفاده نمایند. دسته‌ی دوم: مخاطبانی که به‌هیچ‌وجه از محصولات یا خدمات شما استفاده نمی‌کنند ولی ممکن است محتوای شما را دنبال کنند و حتی آن را به اشتراک بگذارند.
  • از تیترهای جذاب استفاده نمایید. قبل از اینکه بتوانید اعتماد مخاطبان خود را جلب کنید، لازم است آن‌ها را جذب کنید. اولین قدم برای جذب آن‌ها، استفاده از سرفصل‌های مناسب و جذاب است.
  • در محتوای خود از عکس و ویدئو استفاده نمایید. طبق آخرین آمار رسمی منتشرشده، مدیران ارشد بازاریابی بر این باورند که عکس، ویدیو، اینفوگرافیک و… نقش بسیار مهمی در جذب مخاطبان دارند. تصاویر رنگی و ویدئوهای مرتبط با محتوا، باعث می‌شوند مخاطبان از محتوای تولیدشده خسته نشوند و آن‌ها را با اشتیاق به اشتراک بگذارند.

۲.اطمینان از کیفیت محتوا

شما برای اثبات کیفیت محتوای تولیدشده‌تان وقت بسیار کمی دارید؛ چراکه امروزه، اکثر مردم وقت بسیار کمی را به مطالعه‌ی محتوای شما اختصاص می‌دهند و محتوای شما می‌بایست آنقدر جذاب باشد که مخاطبان را به‌سرعت جذب کند و نسبت به کیفیت و اعتبار محتوای شما اطمینان داشته باشند.

  • در ذهن مخاطب خود این اطمینان را ایجاد کنید که محتوای شما درست و تحقیق‌شده است.
  • محتوای خود را از لحاظ املایی، دستور زبان، تلفظی و… بررسی نمایید. هیچ‌چیز بدتر از این نیست که مخاطب شما درون مطالبتان ایراد یا اشتباه تایپی و دستوری پیدا کند؛ چراکه یک اشتباه کوچک ممکن است کل ذهن مخاطب را آشفته نماید و اعتبار شما را به باد بدهد.
  • ارائه‌ی مدرک. برای ادعاهای خود از سند و دلیل استفاده نمایید. این کار باعث می‌شود تا اعتماد مخاطبتان سریع‌تر جلب شود. تا زمانی که آمار و ارقام ارائه‌شده توسط شما، منبع معتبری نداشته باشند، مخاطبان شما اعتبار محتوایتان را به چالش می‌کشند.

۳.محتوایتان را قابل اشتراک کنید

طبق آمار به‌دست‌آمده حدود 78% مردم، به لینک‌های اشتراک‌گذاری شده توسط همسالان و دوستان خود بیشتر اعتماد می‌کنند. به همین دلیل یکی از راه‌های حفظ ارتباط با مخاطبان، اشتراک‌گذاری محتوا است.

  • محتوایتان را غیرقابل پیش‌بینی کنید. تا جایی که می‌توانید، درباره‌ی موضوعات کمتر شناخته‌شده و به‌روز، اطلاعات نو و غیرتکراری ارائه دهید. این نکته، یکی از بهترین راه‌ها برای حفظ مخاطب و افزایش به اشتراک‌گذاری مطالب شما است.
  • درگیرکردن احساسات مخاطب. راه‌های متفاوتی برای نفوذ به احساسات مخاطبان وجود دارد. راه‌هایی همچون استفاده از ادبیات طنز، کنایه، نظرسنجی و… جزء کارآمدترین راه‌های ارتباط با مخاطبان و مشتریان است.

بازاریابی محتوا یک فرآیند پیچیده و در عین حال تضمین‌شده است که به شما کمک می‌کند تا سطح اعتماد مخاطبان و مشتریان نسبت به برند شما افزایش پیدا کند. هرقدر این اعتماد بیشتر شود، احتمال افزایش مشتریان وفادار به برند نیز بیشتر می‌رود. تیم تولید محتوا (Content) آژانس دیجیتال مارکتینگ ماکان، با بهره‌گیری از دانش و نیروی جوان خود، جزء معدود آژانس‌های تبلیغاتی ارائه‌دهنده راهکارهای تولید محتوا (Content Marketing) به‌شمار می‌آید. برای اینکه بتوانید جایگاه خوبی میان برندهای مختلف در صنعت خودتان کسب کنید، لازم است بازار هدف و مخاطبان خود را شناسایی کرده و به بهترین نحو ممکن، کالا یا خدمات خود را در معرض دید همگان قرار دهید. شما می‌توانید با کمک کارشناسان آژانس تبلیغاتی و دیجیتال مارکتینگ ماکان، در جهت رشد و تعالی هرچه بیشتر برند خود قدم بردارید.
توسعه کسب‌وکار

منبع: آژانس دیجیتال مارکتینگ ماکان





:: بازدید از این مطلب : 350
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 13 آبان 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: